לרוב המותגים האהובים יש סימן היכר, לוגו שמזוהה עם המותג. אם נראה את הסווש של נייקי ברחוב, נדע שמדובר בחברה גם אם לא כתוב שמה המפורש, כמו גם הבית של תנובה במדפי הסופר ומכאן הדרך להתמכרות למבחני "זה את הלוגו" קלילה מאוד. אני אגב, אלופה – אבל רק בתחום האופנה (והרכבים אבל זה כבר סיפור אחר).
הציפור של מולי 1969 היא לגמרי סמל ששוה להכיר, אז אם עדיין לא יצא לך, הגיע הזמן לטיול קצר לרמת השרון, או (כמוני) לברר מתי הפופ-אפ הבא בתל אביב.
את המותג של מולי 1969 פגשתי לראשונה בפופ-אפ מעצבים ישראליים. הפתעתי גם את עצמי כשבחרתי את ההדפס המנומר, אני והחברבורות פשוט לא מתחברות בד"כ, אבל משהו משך אותי לעליונית, ספק חלוק, אולי קימונו המנומר כולו, עם הדפס הציפור שמאחוריו הסיפור של מולי.
הדרך הטובה ביותר לתאר את הפריטים של מולי היא כזו- יש לך פריט שלבשת כל- כך הרבה פעמים והוא עדיין סוחט מחמאות? זה שמשתלב עם כל דבר בארון, תמיד זוכה לשאלה "איפה קנית את זה?". אצלי זה הקימונו של מולי (ועוד כמה פריטים שהספקתי לרכוש מאז).
רק שבפעם הבאה שישאלו אותך מאיפה הבגד, תגיע שאלת המשך:"רגע, מה מצוייר לך שם? ציפור?" – כן, זה האווז הלבן של מולי.
מולי, הוא יצירה של לידור ברלינסקי, באתר שלהם, היא מספרת "את מולי גיליתי לראשונה בפארק הירקון. גיליתי אווז לבן שריגש אותי בכל מבט וגרם לי להזדהות מיידית. היו לו כנפיים אך מעולם לא ראיתי אותו עף. היה לו מקור אך הוא לא הרבה להשמיע קול, וגם כשהיה משמיע לא הייתי מסוגלת להבין. הוא בעיקר היה שותק ושוחה, בשקט יפה שריגש אותי כל פעם מחדש. והיה לו מבט סקרן אך עצוב. מצאתי בו את עצמי."
אחרי השיטוט באתר (וקצת שופינג אונליין) הבנתי – מדובר כאן ביותר מקולקציות משתנות, בגדים ממש יפים וציפור. מולי הוא דרך חיים ועולם עם שפה, רגש והמון אהבה ליצירה, הרצון של ליאור להתבטא, או כמו שהיא כותבת "לצעוק עם המקור הסגור", מופיע בכל אחת מהיצירות.
מאז המפגש בירקון, לידור החליטה לחלוק את מולי עם כל מי שרוצה והתחילה ליצור בכל טכניקה אפשרית מגרפיטי ברחובות, ציור על גלשנים ועד איורים תמונות הדפסים, כלים, אקססוריז וכמובן- בגדים, בדגש על נוחות, אסתטיקה, קווים מינימליסטיים, טקסטים בשחור לבן (כי איך חיית עד היום בלי צלחת "BUY ME PIZZA") וצבע נוסף בולט המשתנה בין הקולקציות.
החנות של מולי 1969 נמצאת בשדרות ויצמן 6, רמת השרון והיא מגיעה לא מעט לפופ-אפים בתל אביב.
אני מאוד התרשמתי מהיכולת של לידור לייצר אווירה לא רק בחנות עצמה, אלא גם בדיגיטל – בעמוד האינטסגרם, הפייסבוק, האתר והחנות הישראלית במרמלדה, כולם בשפת המותג והקנייה (בכל אחד מהם) מלווה בוויב הייחודי של מולי, בתמונות, הצבע והשפה.
אז ברוכים הבאים לעולמו של מולי.